Het gewicht er voor altijd af

Na het bereiken van je doel, ga je verder met de stabilisatiefase. Tijdens deze fase ontdek je de balans tussen eten en op gewicht blijven. Deze tips kunnen je daarbij helpen.
Een vrouw eet een salade

Stabiel blijven
Natuurlijk wil je niets liever dan je nieuwe gewicht voor altijd vasthouden. Daarom is stabiliseren een belangrijk onderdeel van ons programma. Vergeet je oude gewoontes en blijf je nieuwe levensstijl voortzetten.

Spannend
We kunnen ons heel goed voorstellen dat dit een spannende fase is. Misschien ben je bang dat je weer terugvalt in oude patronen. Het vergt nu eenmaal tijd om van je nieuwe levensstijl een gezonde, vastgeroeste gewoonte te maken. Ook onze ervaring leert dat je op een belangrijk punt bent aangekomen. Met je nieuwe gewicht op de weegschaal, liggen ineens oude gewoontes weer op de loer. Je hoeft tenslotte niet verder af te vallen.

Stel een grens
Hoe kun je jezelf wapenen tegen een terugval? Een eerste gouden tip is het stellen van een grens. Bij Weight Watchers houden we een plus van twee kilo aan. Zodra je twee kilo bent aangekomen, adviseren we je om weer even gebruik te maken van het eetdagboek. Hoe ziet je eetpatroon eruit? En wat is je ProPoints verbruik?

Twee kilo is misschien een tijdelijke toename, maar het zou ook kunnen duiden op een kleine terugval. Lees op je gemak de programma-informatie weer eens door, houd je dagtotaal in het vizier en zorg voor wat extra beweging, dan ben je zo weer op koers. Het is alleen wel van belang dat je nu actie onderneemt zodat je de grens van +2 kilo niet overschrijdt.

Blijf op de goede weg
  • Blijf in beweging!
  • Het advies van onze lifetime members is goud waard! Vraag tips op het forum, lees hun blogs in de Community en vergeet ook onze succesverhalen niet. Ze geven je vast en zeker nieuwe inspiratie en motivatie.
  • Gebruik het eetdagboek om de puntjes op de 'i' te zetten. Door je maaltijden en beweging bij te houden krijg je opnieuw overzicht op je eetpatroon.
  • Gooi je standaard routine eens overboord. Kies bijvoorbeeld voor nieuwe recepten of volg een andere les in je sportschool.
  • Beschouw een terugval als iets tijdelijks en gezond eten als een permanente levensstijl. Heb je je streefgewicht bereikt, dan is het een kwestie van even een stapje terug doen. Vergeet niet dat de juiste voeding en beweging horen bij een gezond en fit leven.