Vind een cursus

Vul postcode in
Arrow graphic
Weight Watchers Online
forums > nieuw op het forum > veel gestelde vragen voor beginners

Veel gestelde vragen voor beginners
vorig volgende bericht Mail dit onderwerp door Mail dit onderwerp door
Antwoorden Start een nieuw onderwerp
JONDY1
98,5 / 73,5 / 76,1
Recente berichten: 893
12-3-2013 9:41:06 Maak melding van dit bericht | Basisregels
Veelgestelde vragen

- Moet ik al mijn punten opmaken?
Ja, je moet iedere dag al je punten opmaken, zodat je verbrandingsmotor blijft werken. Als je te weinig eet, schiet je lichaam in de spaarstand en val je helemaal niet meer af. Dat kan trouwens ook het geval zijn als je heel veel gaat sporten. Er wordt vaak geadviseerd om ongeveer de helft van je AP op te eten, maar je moet kijken wat voor jou werkt. Vind je het moeilijk om je punten op te maken, dan kun je wat vettere producten nemen. Kies weer voor gewone yoghurt ipv magere yoghurt en neem een volvette kaas ipv 30+ of geniet van het glaasje wijn dat je jezelf had ontzegd tijdens het afvallen.

- Hoe zit dat met de vrije punten?
Ieder lichaam is anders. Het is een kwestie van proberen om te kijken wat voor jou prettig werkt. Sommige mensen nemen iedere dag 7 VP, andere gebruiken er één keer per week 49 en weer andere mensen gebruiken ze helemaal niet. Wees in het begin niet bang om ze te gebruiken, als het niet werkt, kan je alsnog minderen.

- Ik ben afgevallen en nu heb ik minder punten…
Klopt, iedere keer als je 3kg afvalt, dan gaat er een punt af. De eerste keer is dit natuurlijk iets anders, omdat je misschien wel dichterbij die grens zit. Je kan nooit lager dan 26 punten krijgen.

- Mijn man mag veel meer punten, dat is oneerlijk!
Klopt ook, slecht nieuws: de meeste mannen vallen ook nog sneller af.
JONDY1
98,5 / 73,5 / 76,1
Recente berichten: 893
12-3-2013 9:42:17 Maak melding van dit bericht | Basisregels
- Help ik ben aangekomen of niet afgevallen
Dat kan gebeuren. Kijk goed of je wel eerlijk voor jezelf bent geweest. Heb je alles netjes geteld? Niet stiekem van alles tussendoor extra genomen (suiker/melk in de koffie oid)? Heb je iets anders gedaan dan hiervoor? Zo ja, stap over op je oude plan. Sommige starters hebben de periode hiervoor een crashdieet gedaan (sonja bakker oid) en daardoor is je stofwisseling vertraagd. We hebben veel vaker gehoord dat mensen de eerste twee weken aankomen, maar vervolgens wel gerust 40kg zijn afgevallen hoor!

- Ik ben maar 2kg afgevallen in de afgelopen maand!
Gefeliciteerd, je gaat hartstikke goed. Weightwatchers schrijft 0,5-1kg per week gewichtsverlies voor. De ene week zal het wat meer zijn dan de ander. Sommige mensen vallen de ene week niets af en de volgende week 1,3kg. Ieder lichaam is anders. Als jij 2kg per week af wil vallen, dan heb je het verkeerde dieet gekozen. Dit is het oefenen van een gezonde leefstijl. Wil je snel veel afvallen, zoek dan een crashdieet met shakes ofzo, maar dan niet zeuren dat je stofwisseling vertraagd is :)

- Hoe moet ik AP berekenen voor activiteiten die niet in het dagboek staan?
Het intensiteitsniveau is laag wanneer je niet transpireert. Je kunt nog praten en zingen tijdens de activiteit; je ademhaling of hartslag verhoogt nauwelijks.
Het intensiteitsniveau is gemiddeld wanneer je (na ongeveer 10 minuten) licht transpireert. Je kunt nog praten, maar niet meer zingen; je ademhaling en hartslag verhogen wat.
Het intensiteitsniveau is hoog wanneer je duidelijk transpireert door de activiteit. Praten gaat moeilijk; je ademhaling en hartslag versnellen.
JONDY1
98,5 / 73,5 / 76,1
Recente berichten: 893
12-3-2013 9:43:15 Maak melding van dit bericht | Basisregels
- Mag ik onbeperkt vers fruit eten voor 0 punten.
Ja dat mag. Het is de vraag of het niet erg overdreven is om 8 stuks fruit te eten. Smoothies mag je ook gratis drinken, maar pas er wel mee op. Voor gedroogd fruit en vers sap moet je wel punten rekenen. In een stuk fruit zitten nog de vezels die je moet verteren. Voor het drinken van sap hoeft je lijf geen moeite te doen, daarom je daar wel fruit voor drinken. Meer weten? Lees hier: http://www.weightwatchers.nl/util/art/index_art.aspx?tabnum=1&art_id=122162

- De wereldgerechten zijn wel bizar veel punten. ..
Je moet ze echt even narekenen. Je kunt namelijk veel ingrediënten vervangen door magerdere soorten. Neem creme fraiche light ipv gewone, tartaar ipv gehakt.

- Wat mag ik rekenen als vocht?
Alles. Er zijn heel veel discussies op dit forum geweest over wat je mag drinken. Het is niet verstandig om je 1,5 liter vocht op te drinken aan koffie. Water is gezonder.

- Wat is een telvrije dag?
Dat is helaas geen dag waarop je alles wat je zou willen mag eten. Je eet op zo’n dag alleen maar ‘groene’ producten. Er is een lijst van deze producten. http://www.weightwatchers.nl/images/1043/dynamic/GCMSImages/NL_Filling_Healthy_foods_list_10.2011.pdf Je eet ze totdat je verzadigd bent. Dat betekent dus NET genoeg (en niet NET VOL). In je dagboek zet je die dag dan op telvrij. Je mag op zo’n dag twee vetten gratis nemen. Alle andere ‘witte’ producten gaan onmiddellijk van je vrije punten af!
JONDY1
98,5 / 73,5 / 76,1
Recente berichten: 893
12-3-2013 9:44:00 Maak melding van dit bericht | Basisregels

- Wat zijn fitformules?
Fitformules zijn richtlijnen om gezond te leven en waar je je ook wel echt aan moet houden. 3 porties groente en 2 porties fruit; 1,5-2liter water per dag; 2/3 calciumrijke producten, 2/3 plantaardige vetten en 5x per week 30minuten bewegen. http://www.weightwatchers.nl/plan/int/planguide_05.aspx

- Wat is een portie?
Meestal staat er achter hoe groot een portie is. Er is een pijltje naar beneden en als je daarop klikt, kun je de eenheid veranderen. Zo kun je dus het aantal grammen invullen. Je moet echt alles wegen in het begin, anders kan je er zo heel veel punten naast zitten.

- Hoe kan ik de punten over de dag verdelen?
Als je 26 punten hebt, zou je het zo kunnen doen: ontbijt 6, lunch 8, diner 11 en dan heb je nog een punt over voor een tussendoortje. Dit is alleen maar een richtlijn, kies je eigen weg. Probeer je punten wel een beetje eerlijk te verdelen, dus niet nog 3/4 's avonds moeten opeten.

- Brood kost veel punten!
Dat valt best mee. Een portie is 50gram, maar een boterham is bijna nooit 50gram. Weeg je eigen boterhammen na. Veel boterhammen wegen 25-35 gram. Echt de moeite waard dus om te wegen, want dat scheelt je ontzettend veel punten.

- Wat is het geheim van weight watchers?
Er is geen geheim. Plannen, doorzettingsvermogen en jezelf redelijke dingen gunnen zijn het belangrijkst! Ben jij hartstikke dol op chocola, plan dan chocola in! Niet een hele reep, maar gewoon een mini marsje per week of voor mijn part per dag (2pp). Verzin iets waardoor het voor jou leuk blijft!
KIEFJE
Recente berichten: 72
12-3-2013 10:12:28 Maak melding van dit bericht | Basisregels
Super dit!!! Ik ben heel blij met je overzichtje, ik kopieer alles en zet het op mijn bureaublad. Dank je wel Jondi, ik kom hier echt veel beter mee uit de voeten.
Ik doe de online cursus en wat ik mis is een online coach die je deskundige antwoorden op je vragen kan geven. Maar dit is echt geweldig. Reuze bedankt!
KARIN216
113 / 104 / 90
Recente berichten: 618
12-3-2013 10:21:41 Maak melding van dit bericht | Basisregels
Dit is ook een handig artikel, "Wat kan ik eten?", van Weight Watchers waar alles voor beginners op een rijtje wordt gezet met links naar waar je wat kunt vinden op de site:

http://www.weightwatchers.nl/util/art/index_art.aspx?tabnum=1&art_id=122229
JONDY1
98,5 / 73,5 / 76,1
Recente berichten: 893
12-3-2013 10:22:09 Maak melding van dit bericht | Basisregels
Oh ja

Probeer niet meer dan 10%van je dagpunten op te maken aan snoep, snacks of andere ongezonde zaken. Als je er meer van neemt, tel dit dan van je vrije punten.

Plannen.
Probeer de dag van tevoren te plannen. Dan weet je of je al je punten gebruikt, of juist niet. Dan hoef je 's avonds niet te gaan snoepen en snaaien om aan je punten te komen. Dat is namelijk niet de bedoeling
NANNEKE2
Recente berichten: 172
12-3-2013 11:03:10 Maak melding van dit bericht | Basisregels
Super Jondy!!
Hier heb ik echt iets aan,heel fijn!
Ik ben in de eerste week 3 ons afgevallen,heb geen weekpunten gebruikt.Alleen de punten voor bewegen.
Ik ga deze week eens alle points gebruiken,ben in het verleden ook al eens bij WW geweest,en at toen te weinig.Toen ik meer ging eten viel ik wel af!
PURPLEBLUE
Recente berichten: 22
12-3-2013 16:35:27 Maak melding van dit bericht | Basisregels
Hallo Jondy, ook namens mij bedankt! Ik heb er veel aan. Zwaar veel respect voor alle mensen net zoals jij die al zoveel kilo's eraf hebben. Wat enorm knap..hoop dat ik het ook ga volhouden, het forum helpt wel!
PIEKJE1628
67,2 / 67,2 / 57
Recente berichten: 465
12-3-2013 22:36:30 Maak melding van dit bericht | Basisregels
Goed hoor zo'n bericht......
Bedankt.....
. . . . . . . . . .
Greotjes......

Marieke.
MARIANNE19681
117 / 113 / 75
Recente berichten: 98
12-3-2013 22:48:56 Maak melding van dit bericht | Basisregels
Hallo, Ik ben afgelopen vrijdag met WW begonnen en moet zo'n 35-40 kg kwijt. Een behoorlijke klus. Dank voor de informatie en de links op dit forum. Ik volg alleen het on-line programma dus de informatie is welkom.

Tip voor lekkere kaas: meestal is 20+ kaas niet echt lekker en smaakt een beetje "plastic" achtig. Maar de 20+ kaas van Beemsterkaas is echt heeel erg lekker!

gr Marianne
Antwoorden Start een nieuw onderwerp
vorig volgende bericht Mail dit onderwerp door Mail dit onderwerp door
 

Mijn Berichten | Stel een nieuw onderwerp voor

 
Terug naar boven